יום שני, 25 באוקטובר 2010

להיות ברפובליקת בננות

גינדי הפקיעו לנו את השמים עם אלומות האור האימתניות שכוונו אל על, במסגרת מסע קידום המכירות של פרוייקט הבנייה שלהם בשוק הסיטונאי. הסלוגן "זה קורה פעם במאה שנה" גרר תהיות האמנם מדובר בפרוייקט בנייה כל כך ייחודי, או דווקא בקמפיין פרסומי ייחודי, של פעם במאה שנה.
-
ההשתלטות על שמיה של תל-אביב (ועל השתלטות דומה כתב
אליאב) הזכירה לי שאנחנו פחות מיוחדים משרובנו חושבים. בעז נוימן בספרו להיות ברפובליקת ויימאר מדווח על אפיקי הפרסום החדשניים של גרמניה ההיא, שגורמים למבצע הנוכחי של גיל טייכמן להחוויר :
"שיטה אחרת של פרסום באוויר מתחילת שנות השלושים התבססה על כתיבת הטקסט הפרסומי באמצעות זרקורים שכוונו לגובה רב. ב-10 במרס 1932 השתמשו בשיטת פרסום זו במסע הבחירות לבחירתו המחודשת של פאול הינדנבורג לנשיאות הרייך. אורו של זרקור כתב על רקע השמים: 'בחר הינדנבורג'. ארנסט יונגר, הסופר וההוגה בן התקופה, כתב שפרסומת זו מוכיחה מדוע חשוב כל כך לדעת קרוא וכתוב".

6 תגובות:

  1. אז אני לא מבין. אנחנו רפובליקת ויימאר או רפובליקת בננות?
    אלו שני סוגים שונם של רפובליקה.

    השבמחק
  2. היינו רוצים להיות ויימאר. הייתה שם קולטורה.

    השבמחק
  3. כן, אבל מצד שני גם היינו רוצים להיות ברפובליקת בננות. יש שם בננות. זה סוג של טרייד אוף.

    השבמחק
  4. מדעני מדינה שקוראים את מארקס (גבריאל גרסיה מארקס) יודעים שברפובליקת בננות המקומיים לא אוכלים בננות. האמריקאים לוקחים להם אותן.

    השבמחק
  5. טוב, אפשר להבין אותם. זה די טעים.

    השבמחק
  6. אם כבר ארים, האם הכרת כבר את האתר המצוין הזה? http://hipsterhitler.com/

    השבמחק