יום שבת, 18 בספטמבר 2010

צמחונות ב'

שתי הערות על המצב:
1. ישנו אוכל שטעמו הטוב עומד בניגוד מוחלט למראהו הנורא.
2. אם בביצים שבישלתם נוצר קרום אפרפר בין החלמון לחלבון – תדעו שכשלתם, ואולי מוטב שתצומו.
=

=
-
בפונטנלה, ספרו המצחיק של מאיר שלו, מספר מיכאל על משפחתו בכפר, ובין היתר הוא מרחיב על ענייני צמחונות שהיכו באמו.

"לא ברור לי אם הצמחונות הטריפה אותה או שהטירוף צימחֵן אותה, או שמדובר במִתאם פשוט, מהסוג החביב על רחל (דודתו של מיכאל), שלפיו, כמו צמדי תכונות אחרים - כישרון טכני וצליעה, למשל, או מוח-של-ציפור וקול רם – גם השיגעון וגם הצמחונות אוהבים ללכת יד ביד, וכשהם מוצאים את עצמם מקננים באותו אדם עצמו, מיד הם נופלים זה בזרועות זה ולשמחתם אין די".

אמו של מיכאל לא הייתה הצמחונית היחידה בכפר.

"בכפר חי אז יהודי אחד ושמו נתן פריישטט, שהיה פציפיסט, צמחוני, נגר וקומוניסט, ולפי הגדרתו שלו, 'צמחוני מטעמי פציפיזם וקומוניסט מטעמי בריאות'. כנגר, שימח פריישטט את ילדי הכפר בצעצועי עץ נחמדים. כקומוניסט, סיפר להם סיפורים חינוכיים-מבדחים על ילדותו של סטלין, וכצמחוני, כתב בעלון הכפר טור קבוע ושמו: 'שור אבוס וארוחת ירק'. אני זוכר מעט מן הכתוב בגזירי העלון הזה, שנכרכו ונשמרו בביתנו: 'חמש ארוחות קטנות ביום עדיפות משלוש גדולות', כתב פריישטט, 'וטובות מהֵנה שלוש ארוחות קטנות'.
-
כל ערב סיפר פריישטט סיפורים ארוכים לאשתו, ותמיד פתח אותם במלים: את זוכרת, יהודית...' ובימים נשא נאומים ארוכים באוזני כל מי שלמזלו הרע נקרה על דרכו, ותמיד פתח אותם ב'שמע נא...'. באסיפת הכפר דרש להוציא את התרנגולות מסוללות ההטלה אל החופש היחסי של החצרות ולהחתים כל רפתן על התחייבות ש'בשום תנאי' לא יוציא חולבת לשחיטה.
-
הוא עצמו לא החזיק בהמות, זולתי חמור קפריסאי ענקי, 'עוג' שמו. 'עוג הוא חמור מיוחד במינו', סיפרה לי רחל, 'הן בתור חמור, והן מתוך ההזדהות שחש כלפי בעליו – היה צמחוני גם הוא, ואם תחשוב על זה טוב טוב, מיכאל, תראה שזה אותו הדבר'. ופריישטט היה גאה מאוד ב'עוג' שלו, ציין שמעולם לא נכלא ולא הוצלף, ונקשר רק בימים שהיה מיוחם, וגם זאת על פי בקשתו שלו".

6 תגובות:

  1. וטובות מהנה - ארוחה אחת, פעם ביום בהפרש של 25 שעות.
    צום קל שיהיה

    השבמחק
  2. פוקס שיודע שתרנגולות ופרות הן חיות מעצבנות וזה מגיע להן18 בספטמבר 2010 בשעה 22:12

    אבל למה צמחונאצים?

    השבמחק
  3. תודה, יפתח.

    פוקס, בעלי חיים שבני האדם לא מוצאים להם שימוש (וכן, כפי שתבהיר הדוגמא שמיד אתן, בעלי חיים שלא מוצאים שימוש בבני האדם), ייכחדו. למדע מוכרים קרוב ל-40 מינים של חתולים. המין היחיד שאינו מצוי בסכנת הכחדה כזו או אחרת הוא חתול הבית.
    מה שמשאיר את הפרות והתרנגולות בחיים הוא שלבני אדם משתלם להשאיר אותם בחיים. ביום שבו תעשיית הבשר תסגור את שעריה, כפי שהצמחונאצים היו רוצים שיקרה, תתחיל הכחדתן האיטית של הפרות. הצמחונאצים, שמשווים לעתים בין תעשיית המוות הנאצית לזו של זוגלובק, הם אלו שלמעשה מטיפים, מעל לכל במה אפשרית ובאצטלה פסאודו-הומנית, למציאת פתרון סופי לבעיית הבקר בעולם. למעשה, המילה "צמחונאצים" עושה עוול לנאצים, לא לצמחונים.
    ובל נשכח - היטלר היה צמחוני.

    השבמחק
  4. אני מתה על קישואים!

    השבמחק
  5. עוגיפלצת - הקישואים, מצדם, מתים עליך

    השבמחק