יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

ליצנציה נוירוטיקה

ישנם עניינים ראשונים במעלה מבחינתו של החתול שבפנים, והוא נדהם כל פעם מחדש כאשר הוא מגלה שהם אינם כאלה מבחינתם של אחרים. לפני שבועות מספר הוא נועד עם חבר, לצורך הדיון נקרא לו רועי, בבית קפה שלצורך הדיון נקרא לו אילן'ס.
כג
באותה ועידה רועי שכנע את החתול שבפנים לחרוג ממנהגי השתייה הרגילים שלו בעת התכנסם באותו מקום (אספרסו), ולהזמין אספרסו קון-פאנה. ב"ארקפה", אגב, קוראים לאותו משקה בשם אחר: פנונה. הכוונה היא, כהגדרת התפריט של ארקפה (שמצוטט כמעט במדוייק במערכון המצויין והזכור לטוב של ארץ נהדרת
), ל"אספרסו לונגו מעוטר בפס שמנת". באמת צריך להסביר למה אני סבור שזה משקה של הומואים?
גד
בעודם לוגמים מן הקפה ומנהלים את ועידתם בהתאם לסדר היום שנקבע מראש, צדה עינו של החתול שבפנים את שידת העץ המשמשת את צוות בית הקפה לטחינה ולאריזה של תערובות קפה עבור הקהל הרחב. על משטח העבודה בשידה, העשוי מזכוכית, היו פזורים כתריסר פולי קפה שכנראה חמקו להם במהלך עבודה רשלנית של מי מן המלצרים.
גד
אין צורך להרחיב במלים, והרי כל בר דעת מבין כי לא היה מנוס מכך שהחתול שבפנים יקטע את רועי באמצע דבריו, יקום מן השולחן ויפנה אל אותה שידה, וזאת כדי לאסוף פולי הקפה הסוררים ולהשליכם לפח. אכן,
סדר צריך להיות.
גד
מה רבה הייתה פליאתו של החתול שבפנים כאשר רועי, במספר הזדמנויות מאוחרות יותר, הלין על אותו אירוע ותבע את עלבונו על הפסקת דבריו שנעשתה קודש לשם השבת הסדר על כנו*.
כג
*בחכמה שלאחר מעשה מובן כי הצדק היה עם החתול שבפנים. הרי ברור שרועי כלל לא זוכר מה הוא אמר באותו הרגע. אולם הוא זוכר גם זוכר את פולי הקפה המחוצפים.
גד
=
גד
כבר הוזכר כאן
בעבר נושא המועד בו נערך יום הזיכרון הממלכתי ליצחק רבין, אולם הפעם ישנו צורך להביא את החוק כלשונו. סעיף 1 לחוק יום הזיכרון ליצחק רבין קובע כדלקמן:
"1. (א) י"ב בחשוון, יום הירצחו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין, יהיה יום זיכרון ממלכתי; יום זה יצוין במוסדות המדינה, במחנות צה"ל ובבתי הספר.
(ב) חל י"ב בחשוון ביום ששי או בשבת, יקויים יום הזיכרון ביום חמישי שלפניו".
כלומר, המחוקק קבע כי יום הזיכרון ליצחק רבין ייערך באותו תאריך עברי בו נרצח, אולם במקרה שבו התאריך חל בסוף השבוע – יום הזיכרון יוקדם ליום חמישי. הוראות דומות חלות גם בחוקים המסדירים את אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ואת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. לכאורה, בעין בלתי מזויינת, הדברים הגיוניים ואף מתבקשים.
גד
=
גד
לפני חודשים מספר הגיש חבר הכנסת זבולון אורלב ("הבית היהודי") את "הצעת חוק יום הזיכרון ליצחק רבין (תיקון – ביטול אפשרות לקיומו של יום הזיכרון ביום השבת), התשס"ט–2009". וזו לשון הצעת החוק:

"1. בחוק יום הזיכרון ליצחק רבין, התשנ"ז-1977, בסעיף 1(ב), המילים 'או בשבת' – יימחקו."

מה? זבולון אורלב, דווקא הוא, סבור שיש לערוך את הטקסים הממלכתיים של יום הזיכרון ליצחק רבין בשבת? ובכן, יש הסבר, והוא צורף להצעת החוק:

"על פי כללי הלוח העברי לעולם יחול יום י"ב בחשוון יום אחד בשבוע לפני היום הראשון של ראש השנה. זאת בשל הכלל הקבוע בלוח שחודש תשרי הוא תמיד מלא (30 יום). כלל נוסף בלוח העברי קובע היום הראשון של ראש השנה לא יחול לעולם בימי ראשון, רביעי ושישי (לא אד"ו רא"ש).
מצירוף שני הכללים דלעיל עולה שיום י"ב בחשוון לא יחול לעולם בימים: שבת, שלישי וחמישי. אי לכך, וצע למחוק מהוראת החוק העוסקת בימים שבהם יחול יום הזיכרון את האפשרות שאיננה קיימת כאמור, שיום י"ב בחשוון יחול ביום השבת".

כלומר, זה לא שזבולון אורלב סבור שיש לערוך את יום הזיכרון ליצחק רבין ביום שבת, הוא פשוט יגע ומצא שממילא לוח השנה אינו מאפשר שיום זה ייערך בשבת. ואם זהו מצב הדברים, הרי המחוקק, השחית מילותיו לשווא, ולא ניתן להניח לדבר נורא שכזה.
גד
בהצעת החוק של ח"כ אורלב מצויין שאין זו הפעם הראשונה שהיא מוצעת: בכנסת הקודמת הוצעו הצעות דומות על ידו ועל ידי ח"כ לשעבר שאול יהלום, אולם הן לא הבשילו לכדי חוקים.
דש
=
דש
פנייתו של החתול שבפנים לח"כ זבולון אורלב, אשר בירכה אותו על הצעת החוק ואשר ניסתה לברר את עמדתו בעניין פולי קפה הפזורים להם סתם כך בפינות של בתי קפה, טרם נענתה.

2 תגובות:

  1. כזה פוסט ארוך, ובסוף אני מגיב להערת השוליים.
    כנראה שמרוב פולים לא ראית את היער. אחת היא לי אם הפסקת את דבריי כדי לסדר את פולי הקפה בשלשות, כדי להצביע על אירוע שמאתגר את נכונותי לקבל את השונה או סתם כדי ללכת לשירותים. החוצפה אינה של פולי הקפה, של האירוע השונה או של השירותים. החוצפה היא שלך.

    השבמחק
  2. צ"ל - פנייתו של החתול שבפנים לח"כ זבולון אורלב ... טרם נשלחה.

    כמובן שהדבר שמנחה את אורלב הוא סטטיסטיקה.

    השבמחק