יום שישי, 4 בספטמבר 2009

פינת הצרחנות

לא מסובך במיוחד להיכנס במנחם בן. ואולם החתול שבפנים אינו נרתע ממלאכות פשוטות. במאמר שפרסם היום הוא שם עצמו, כך נראה, הממונה על הגנת הצרכן. בביקורת קצרה על תכנית הטלוויזיה "מחוברות" הוא מתריע:
"הנה דוגמה להבל, שאף אחד לא מוחה עליו: ליאת בר-און (אחת המשתתפות בתכנית) אומרת לחבר שלה ש'בנים אוהבים אצל בנות תחת של בן, לא תחת של בת', והחבר מאשר. אבל מה פתאום? מדובר בהטעיית הציבור ובסוג של הדחה סמויה לטעם הומוסקסואלי. כי מי שאוהב נשים באמת אוהב מאוד תחת נשי, בתנאי שהנושאת שלו היא אישה, כמובן, ולא גבר חס וחלילה".
=
יש משהו מסקרן ברומאן החדש של רון לשם. נתקלתי באיש לראשונה בצבא כאשר הוא נתן הרצאה בנושא עליו היה אמון. הוא מרצה מחונן. ב"אם יש גן עדן" הוא הראה, לדעתי, כישורי תחקיר מרשימים, הן ביחס לחיי החיילים בלבנון בסוף שנות התשעים והן ביחס לעשרות הכינויים להומואים שלוקטו יחדיו (ניתן למצוא כאן). ואולי עכשיו הוא יראה כישורים ספרותיים. אולי.

היום ב"מעריב" מדווח (מפי כרמית ספיר-ויץ) על הספר החדש. לא אטריד אתכם בניסיון לסמן את המשפטים שמקורם ביחצ"ן. זו לא הסיבה להבאת הדברים:
"חגיגות רון לשם בעיצומן: לאחר השקת 'אם יש גן עדן' בברזיל ובקוריאה, חזר לשם לארץ לרגל צאת ספרו השני 'מגילת זכויות הירח' (זמורה ביתן). בשלב זה אפשר לשכוח ממסע הופעות: לשם לא יערוך ראיונות בכלי התקשורת ויפנה את הבמה לספר עצמו. עיקר פעילותו תתמקד במפגשי קוראים אישיים ובהרצאות על הספר בקרב מוכרי ספרים: כבר בשבוע הבא ירצה לשם בכנס של 80 מנהלי החנויות של רשת צומת ספרים ורשת סטימצקי. הוצאת זמורה ביתן תשיק לכבוד הספר החדש אתר אינטרנט. באתר תינתן לקוראים הזדמנות לנהל שיח בנושא הספר, יועלו בו טקסטים על תהליך יצירת הספר, חומרים בלעדיים שלשם יכתוב לאתר, קטעי וידאו רלוונטיים, תמונות ועוד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה