יום שבת, 7 באוגוסט 2010

געגועים לעוזי וייל

אני הצעתי לתלות שלט עם הכתובת "מי שלא נולד הפסיד". בסוף קיבלו את ההצעה של אוברשטורמבאנפיהרר הס לכתוב "העבודה משחררת". הוא בדיוק היה בתקופה כזו, קרא א.ד. גורדון באמבטיה (או אובר אוברשטרומ אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס, הנאצי הברסלבי הראשון)
-
=
-
כשהתחלתי ללכת עם הכיפה הלבנה שלנו, גרופנפיהרר קרופס קרא לי. "הר אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס!" הוא צעק. "האם אדוני מעוניין להסביר לי מה הדבר המונח על הראש שלו?!"
-
ניסיתי לחשוב איך להסביר לו. פניתי אליו, "אחי...".הוא כבר לא אהב את זה. מוזר. חשבתי שהוא איש רחב אופקים. למשל, הוא לא שאל אף פעם את הרופא הפסיכופת הזה, עם הכפפות הלבנות, מה הוא עושה עם כל התאומות האלה (או אובר אוברשטרומ אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס, הנאצי הברסלבי הראשון. ויש הסברים)
-
=
-
בכל זאת היה צריך להסביר. אמרתי לו, "דע לך, הר גרופנפיהרר קרופס, שכל רועה ורועה – יש לו ניגון מיוחד משלו".
-
אז מסתבר שאולי הוא מפקד ותיק, אבל את הניצוץ אין לו. ניסיתי להסביר עם משל אחר: "דע לך, שכל עשב ועשב – יש לו ניגון מיוחד משלו".
-
זה לא היה חכם, כנראה, כי בדיוק הייתה אז תקופת יובש מלובלין ועד לקרקוב. הוא החרים לי את הכיפה, וגם אמר לי להכניס את החולצה למכנסים. אבל כל עכבה לטובה" (או אובר אוברשטרומ אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס, הנאצי הברסלבי הראשון. ויש המשך)
-
=
-
מכירים את הבחורים האלה, שחוסמים את שדרות רוקח עם הטרנזיט שלהם ומתחילים לרקוד לשם שמים? אז כל מה שהם יודעים הם למדו ממני. רק שאני לא עשיתי את זה עם טרנזיט אחד אלא עם טרנספורט שלם. כל הגנרל גוברנמן דיברו על זה ((או אובר אוברשטרומ אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס, הנאצי הברסלבי הראשון. ויש השלכות)
-
=
-
הדיבורים הגיעו אפילו לברלין, ורייכספיהרר הימלר בכבודו ובעצמו זימן אותי לבירור. בבירור ניסיתי להסביר, "מצווה גדולה להיות שמחים תמיד".
-
"ומה יותר שמח ממלחמה?!" הוא שאג.
-
אמרתי לו, "הר רייכספיהרר, אח שלי, על הרבי נחמן מברסלב שמעת?"
-
אז מסתבר שהוא לא שמע. אבל זה נתן לו רעיון לפלוש לאומן, להשתטח על קברו של הצדיק ((או אובר אוברשטרומ אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס, הנאצי הברסלבי הראשון. ויש דילוג קצר בזמן)
-
=
-
לקראת סוף המלחמה הפיהרר היה מעט אובד עצות, והרעיון להיפגש עם הרנטגן משדרות נכשל, כי הפיהרר והרנטגן התווכחו מי יבוא אל מי. חוץ מזה, התברר שהרב רנטגן לא מוכן לגבות את השכר שלו לפי הצלחה בפועל ((או אובר אוברשטרומ אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס, הנאצי הברסלבי הראשון. ויש סופגניות).
-
=
-
במקרה נתקלתי באותם ימים בפיהרר. זה היה טקס הדלקת נר ראשון ולא הייתה ריבת תות לסופגניות. אמרתי לו, "אחי, הר פיהרר, כל העולם כולו גשר צר מאוד". לפני שהספקתי להגיד לו את ההמשך, שהעיקר לא לפחד כלל, הוא צעק שהוא רוצה להפציץ את הגשר הזה עוד הלילה (או אובר אוברשטרומ אוברשטרומבאנפיהרר קלאוס, הנאצי הברסלבי הראשון. ובהזדמנות על ההמשך בארגנטינה)

2 תגובות:

  1. נחמד. ואכן קרוב יותר לרמה של עוזי וייל שלא היה ולא יהיה יוסף אל-דרור. קצת מעצבן שכל כך הרבה קרדיט נותנים לעוזי וייל והרבה פחות ליוסף אל-דרור, שמרבית הקטעים הטובים באמת בשער האחורי היו בתקופתו, ומרבית המערכונים הטובים באמת בחמישיה הקאמרית היו פרי עטו.

    השבמחק
  2. אנונימי - מממ... תודה, אני מניח...
    אציין שמפאת גילי לא זכיתי לקרוא את השער האחורי של יוסף אל-דרור. באותם ימים הייתי עסוק בלשחק קלאס. אולי כדאי שארחיק יום אחד עד בית אריאלה ואשקע בכרכים הישנים.
    ועניין אחר - כפי שכבר הערתי בעבר, הכינוי "אנונימי" הוא מאוד בעייתי משום שקשה להבחין בין אנונימי אחד לאחר. אבקש שבתגובותיך הבאות תעשה שימוש בכינוי שיאפשר לעקוב אחר דבריך המחכימים. ככל שאין לך רעיון לכינוי, אציע את שתיקרא "מקסים בן זכאי".

    השבמחק