יום שישי, 23 באוקטובר 2009

לוגיקה א'

יש לי הרגל, רע להפליא, לקרוא בימי שישי את דברי ההבל של מנחם בן שמפורסמים, אין לי מושג מדוע, במוסף התרבות של "מעריב". לרשימותיו התוודעתי לפני שנים מספר, עוד לפני שהוא הגיע לבית "האח הגדול" והפך לכוכב על, כהגדרתו.
גד
מדוע אני עושה כן? אני משער שבקריאת הגיגיו, ובזעזוע הרב שמתלווה אליה, אני מכונן את עצמי מדי שבוע מחדש כסובייקט חכם יותר, מוסרי יותר וטוב יותר.
גד
מאז הפסקתי לעבוד במקום בו נתתי שירות לציבור הרחב עד מאוד ("סופר פארם"; וכמו שהבוסית שלי דאז אמרה: "אנחנו לא עושים סלקציה בכניסה"), רוב האנשים עמם אני בא במגע הם אנשים טובים, נחמדים ומנומסים. אפילו התגובות בבלוג הזה, בניגוד למקומות אחרים, הן חביבות למדי. הדבר הכי קשה שאמרו עלי עד כה בתגובות הוא שאני עורך-דין. אם כך, בנוסף לאמור לעיל, קריאת רשימותיו של בן מאפשרת לי להתוודע אל "האחר".
גד
=
דש
אף על פי שאני לא בטוח שיהיה זה חכם להתייחס לדבריו של בן
מהיום, אעשה זאת ואקווה שלהבא אצליח להתאפק. וכמו שעושים עורכי דין, כשהם רוצים לנפח את כתבי טענותיהם באופן שיצדיק את שכר הטרחה שהם גובים מלקוחותיהם, אטען כי מפאת חשיבות הדברים יש להביאם כלשונם:
"קשת וערוץ 3 לא מפסיקים לדחוף לנו את ההומוסקסואליות לפרצוף באלף דרכים, אבל ממש לא מאפשרים דיון פתוח אמיתי בהתנגדות לתופעה, וכל זה הולך ומחמיר. וכולנו מכירים את הדוגמאות. לכן צריך לחזור ולומר: לדחוף לנו את ההומוסקסואליות לפנים (לא את ההומואים, שחלקם מקסימים, כמובן, כולל אוחובסקי ופוקס) פירושו לנסות להשחית דור שלם במצע נפשי ומיני שקרי, הגורס שכל אדם צריך למצוא כביכול את הזהות המינית שלו, וכאילו ההומוסקסואליות היא אופציה. היא לא אופציה. היא עיוות ממדרגה ראשונה, הגורר אינספור סוגי מסכנות ואומללות (ובין השאר, עצם ההימנעות מעוררת הרחמים מתענוגות הנשים. למה, למען השם, להעדיף חורים גבריים עגמומיים על חורי האישה שנבראו למעננו). שמחתי, על כל פנים, שאיתן פוקס אמר בריאיון איתו ב'7 לילות' לאיתי. סגל - גם הוא הומו על פי הצהרתו, איזה קסם - שאם הוא יבגוד בגל, זה יהיה עם אישה (שירי ארצי, מתברר, מצאה חן בעיניו). איתן, אתה בדרך הנכונה. הרי זה מה שאני אומר תמיד: כל מה שההומואים צריכים הוא אישה שתדליק אותם. אילו יכולתי, הייתי מקצה לכל הומו מטפלת מינית סקסית חינם".

ובכן, בן מֵלִין שדוחפים לו את ההומוסקסואליות לפרצוף. ולאן הוא מעוניין שידחפו לו אותה? לתחת?
ד
=
ד
נפלאות הן דרכי ה
אטימולוגיה. אם בכל "הומופוב" מסתתר "הומו" קטן ומבוהל, הרי שב"מִיזוֹגֵן" לא מסתתרת אשה, אלא, לכל היותר, ניתן לזהות בו שבריר של וגינה.
דש
=
גד
ההומופוביה של בן נדונה מספיק במקומות אחרים, ואין לי עניין להתייחס אליה (מה גם שיתכן שאת העונש שלו הוא כבר קיבל בסברו שגל אוחובסקי ואיתן פוקס הם מקסימים). אבל המיזוגניה שלו, שבאה לידי ביטוי בטקסט הזה (וכמובן, לא רק בו) היא איומה ונוראה, ודורשת התייחסות. מאיפה באה לבן ההשקפה שהאשה מתאפיינת בְחוֹרִים שנבראו למען הגברים? בן העלה על דעתו שחורי האשה נבראו דווקא למען האשה עצמה? ומי אמר לו שחוריה של האשה אינם עגמומיים? כעובד סופר פארם לשעבר אני יכול לדווח לו שהתכשירים שרבות מהנשים קונות אומרים אחרת.
גד
=
גד
יש בכתיבה של בן שילוב מעניין של אגוצנטריות ויכולת לוקה בחסר בביצוע היקשים לוגיים: הוא מתבונן בעצמו, ואז מניח שתוצאות התצפית נכונות לגבי כל המין האנושי. הוא (לא) אוהב נשים, ונמשך לגופן, ומסיק מכך שכל הגברים בעולם (לא) אוהבים נשים ונמשכים לגופן, בדיוק בדרכו שלו. הנשים, כמובן, אינן נכללות בחשיבה האינדוקטיבית הזו. הן רק מושא תשוקה ובמקרה הטוב גם מכשיר לגאולת תינוקות הומואים שנשבו.

11 תגובות:

  1. הומופוביה, כמו כל צורה אחרת של גזענות ופחד מה"אחר", נובעת אצל רוב האנשים בדיוק מהמקום אותו תיארת יפה בפסקה האחרונה: אגוטיזם וחסך אמפטי, המובילים לכך שהאפשרות שחווייתו של האחר איננה זהה לחווייתי מעוררת חרדה שהגזען איננו יכול לשאת אותה.

    לא ראיתי את האח הגדול VIP, אבל מעניין שהמפגש האישי עם הומו ש(בניגוד לפוקס ואוחובסקי) הוא באמת מקסים, לא הזיז כלום למנחם היקר. מצד שני, ייתכן שהוא כ"כ חושש מהאפשרות שהקוראים יתחילו להעריך אותו על פי איכויות הכתיבה שלו בלבד, שהוא מעדיף להישאר במשבצת הבטוחה של הפרובוקטור וההומופוב.

    השבמחק
  2. אתה, כמובן, מתכוון לזה שקריאה ברשימותיו של בן מאפשרת לך להתוודע אל "הדבר האחר".
    שלמה ארצי כתב, הלחין ושר את "נבראתי לך". כל התיאוריות האלה של בן גורמות לי לתהות משפתיו של מי נאמרות מילות השיר הזה.

    השבמחק
  3. רועי, אולי תרחיב בעניין "נבראתי לך"?
    אני אישית אוהב את השיר הזה אם כי הביטוי הזה, "נבראתי לך" מטריד אותי באשר הוא יוצר חשש לאובססיה שלא תרפה מן האשה גם אם זו תרצה להמשיך הלאה.

    השבמחק
  4. נו, לא באמת נעלבת מעניין העורך דין, נכון? זה היה בהומור. מפוקפק אמנם, אבל הומור.

    השבמחק
  5. רוזה מרציפן - כמובן שלא נעלבתי מתגובתך המשעשעת. אני נעלב מעצמי על שדרדרתי עצמי למצב בו אני עורך-דין.

    השבמחק
  6. אני דווקא חשבתי שהבהרתי את עניין "נבראתי לך" ככל שיכולתי מבלי להדרדר לוולגריות. או למבחני רורשאך.

    השבמחק
  7. זה עוד הפיך, אתה צעיר לימים.

    השבמחק
  8. לי די נוח לחשוב שמנחם בן הוא פשוט פרובוקטור עם כשרון ביטוי סביר וסף מוסרי נמוך. האופציות האחרות די מבאסות.

    השבמחק
  9. אדם מתועב. הרי אפשר להחליף 80% מהמופעים של המילים "הומואים" ו"הומוסקסואליות" במילים "יהודים" ו"יהדות" והטקסט ישאר קריא והגיוני מבחינה תחבירית (ומטונף). הייתי רוצה לראות עורך עיתון בחו"ל שהיה מתיר פרסום רשומה כזו (שבה יש התייחסויות ליהודים / ערבים / שמנים / וואטאבר) בלי שתקום סערה. נראה שמצבו של "מעריב" אנוש כל כך עד שפשוט אין להם זמן לקרוא את הרשומות האלימות שלו לפני שהן יורדות לדפוס.

    השבמחק
  10. יהודי מאמין, לאחר שסיים לעשות את צרכיו, מברך את ברכת "אשר יצר", בה הוא מודה לבוראו על שיצר אותו "נקבים-נקבים, חלולים-חלולים" אשר "אם יפתח אחד מהם או יסתם אחד מהם אי אפשר להתקיים ולעמוד לפניך אפילו שעה אחת".
    כולי תקווה שבן לא שכח לברך לאחר שסיים לכתוב את טורו (ולא, זה לא משנה איזה טור. כולם).

    השבמחק