יום ראשון, 21 בפברואר 2010

עשה לך רב

(ושוב חוק גודווין עמנו. ותודה לרועי על הכותרת)
גד
=
גד
ישנם לא מעט אנשים שלבם מתמלא בשמחה לאיד עקב
פרשת הרב מרדכי אלון. ואכן, כידוע, אין שמחה כמו שמחה לאיד. השמחה הזו, כך נראה, לעולם מופיעה כאשר צביעותם של אנשים נחשפת ברבים. כמובן, יש לסייג את הדברים ולומר שאין בכוונתי לטעון שהרב אלון הוא הומו, והרי הוא טרם הורשע בכך כדין על ידי הערכאות המוסמכות.
גד
=
גד
כבר כתבתי על הקישור שנעשה בין נאציזם ובין הומוסקסואליות בקולנוע. אבל יש גם סרטים שסבורים אחרת. בסרט
עקומים, כך נדמה, ההומוסקסואליות, שמתאפיינת כהדוניזם טהור, כסמל לדקדנס של רפובליקת ויימאר, ולמעשה, באופן עקיף, כגורם לעליית הנאצים. אפשר לתהות איזו גישה אמורה להרגיז יותר. חלף עשור שנים מאז צפיתי בסרט הזה, אבל מיק ג'אגר, במראה של המורה שלי לביולוגיה, ועם השיר היפה Streets of Berlin, לא נשכח ממני.

=
דש
לפני כשנה וחצי תורגם לעברית הספר נוטות החסד מאת ג'ונתן ליטל (תרגום: ניר רצ'קובסקי), ספר שעורר עניין משום שהוא הספר הבידיוני הראשון שבו נכתב בגוף ראשון וידוי של מי שהיה קצין SS וזכה ללוות את מלחמת העולם השנייה ואת השמדת היהודים ברוב האתרים המשמעותיים בהם אירעו. ספק בעיני אם הספר העבה הזה (941 עמודים, לא כולל טבלה משעשעת של שמות הדרגות ב-SS ובוורמאכט) לימד אותי משהו חדש על החיים, אבל ללא ספק זה ספר מרהיב ומעניין.
דש
=
דש
שמו של קצין ה-SS בספר הוא מקס אואה, דוקטור למשפט חוקתי, ובאופן מעניין, בנוסף לכל הצרות, הסופר החליט לעצב את דמותו של אואה כהומו. הרושם שלי הוא שהנטיות המיניות של אואה לא נועדו שוב להציג את הנאציזם כפרברסיה מינית, אלא הן נועדו להפוך את המספר ל"אחר", ובתור שכזה יש ביכולתו גם ליטול חלק באירועים וגם להסתכל עליהם מן הצד ולדווח עליהם לקוראים. מאותה הסיבה, כנראה, מצויין שאואה הוא לא גרמני טהור אלא חצי צרפתי.
דש
=
דש
אואה מספר בשעשוע על האובססיה הנאצית ביחס להומואים. ממש ממש בתחילת הספר (עמ' 75) אואה מדווח:

"הון (המורה של אואה) ביקש ממני – בתום לב גמור – לכתוב רצנציה על ספר של עו"ד רודולף קלארֶה, 'הומוסקסואליות והחוק הפלילי'. האיש הזה, שהיה בעל ידע עשיר באופן ראוי לציון, ערך מיפוי מפורט להפתיע של הפרקטיקות הנהוגות, ולפיו דירוג של העבירות, החל ב'משגל מדומיין או הרהור' (דרגה 1), עבור ב'השענת הפין החשוף על אחד מאיברי הפרטנר' (דרגה 5) ו'שפשוף קצבי בין הברכיים או הרגליים או בבית השחי' (דרגה 6), וכלה ב'נגיעה בפין באמצעות הלשון', 'פין בתוך הפה' ו'פין בתוך פי הטבעת' (דרגות 7, 8 ו-9 בהתאמה). לכל דרגה של עבירה הותאם עונש ברמת חומרה עולה. ברור היה שקלארֶה התחנך בפנימייה".

9 תגובות:

  1. חסר פה תיאור מעמד הצטרפותו של ד"ר אואה ל-SD.

    השבמחק
  2. שמרתי תופינים נוספים לפוסטים נוספים

    השבמחק
  3. וואו. מאשה בוודאי מתהפכת במעבדה שלה. הדמיון מטריד משהו.
    כמו כן, הייתי הבוקר בקופת חולים, ומסתבר שאפשר לקנות היום קו-אנזים(!) ללא מרשם!

    השבמחק
  4. ועל אואה מותר להגיד שהוא אומו? הוא הרי ממילא נאצי.

    השבמחק
  5. רוזה מרציפן - לא. אין דבר נתעב יותר מהגיית ה' כ-א'. גם לא נאצים.

    השבמחק
  6. את לא תהיי הראשונה...

    השבמחק
  7. בעבר הבטחת פוסט שיסביר את המעבר מ"הומו" ל"גומו". מה יהיה עם זה?
    כשאתה כותב את הפוסט, זכור להתייחס גם לסוגיות של מעבר מ"גומו" ל"חומו" או ל"ע'ומו".

    השבמחק
  8. אויה, אני מרגישה שהגדשתי את הסאה.

    השבמחק